Barn som stör!

Allmänt / Permalink / 0
Nu har det dykt upp en sån där diskussion om ouppfostrade barn som skriker och stör. Och föräldrar som inte uppfostrar utan bara sitter där och hejar på och njuter av att barnen stör.
 
Det där sistnämnda finns inte. Det finns ingen förälder som njuter av att barnen stör. Som skiter i det. Seriöst? 
Man tycker det är jättefrustrerande. Jag lovar. 
Mycket möjligt man kan ge upp. En lång resa, man är trött. Ja tillslut kanske man bara låter barnet roa sig med det, det gör. För då är det i alla fall glatt.
Eller så tycker man själv inte barnet stör.
 
Kan tala för mig själv med att jag inte känner för att starta en scen när jag är ute bland folk. Vet att barnen inte blir gladare och trevliga om jag bråkar med dem högljutt. Ingen annan blir nog heller glad.
Försöker lugna ner situationen utan att synas och höras så mycket själv.
 
 
Nu tycker inte jag att jag har särskilt högljudda barn. Eller barn som räknas som störiga. Tror inte andra tycker det heller med tanke på hur mycket "komplimanger" vi fått. (Jag har haft tur.) Har inte heller stött på någon irriterad. Men folk irriterar väl sig mest i smyg.
Om mina barn stör så säg till mig lugnt och trevligt. det blir jag inte arg för precis! Mycket möjligt det jag uppfattar som mysigt barnfnitter för andra uppfattas som galet ståhej.
Eller så kanske jag inte ser att mitt barn sitter och kastar mat på golvet. Jag har två till.
 
Även om jag har lugnare barn så har jag aldrig varit dömande mot någon annan. För jag har varit med om det mesta. Jag vet att det kan urarta. Om barnet är trött eller hungrigt. Två syskon som bråkar om samma boll. en förälder som blir tappar tålamodet. Been there... Tror inte jag var dömande innan jag fått barn heller. För vad visste jag liksom?
 
Hela diskussionen är så onödig. 
Det finns lika många vuxna sällskap som skrattar så det dånar i huvudet. Män som verkar älska sina röster och pratar obegripligt högt. 
En del tror man måste skrika i telefonen.
Påverkade människor.
Fnittriga tonårsflickor.
Bröliga unga män.
Osv osv osv..
Precis som de har rätt att vistas på restauranger, hotell, flyg. Så har barn!
 
Världen är inte full av ouppfostrade barn och dåliga föräldrar just nu. Världen är full av barn som uppför sig som barn alltid gjort och föräldrar som kämpar på som föräldrar alltid gjort!
Och det är inte särskilt många som stör så extremt mycket.
Alla har vi varit barn! DU med!
Till top