Bättre kondis!

Allmänt / Permalink / 0
Fick springa med orhan ikväll. Han följde med mig på min korta runda. Party!!! Tänk att träna med sin man liksom. Ha den möjligheten. Även om han ligger årtal ifrån mig i kondis och styrka. Han blev lite svettig och hade ork att skutta runt mig. Men jag tyckte bara det var kul och peppigt att ha med honom. :)
 
Men jag känner också vilken skillnad det är på mig. Min kondis.
Jag joggade på. Klarade uppförsbacken utan problem. Kunde småprata med orhan hela vägen. Och kände mig inte nämnbart sliten efteråt.
Stor skillnad mot i början då jag typ mådde illa på slutet. Klarade inte att jogga konstant och föll typ ihop i soffan hemma.
 
Kondis är en färskvara men det tar ju sannerligen inte lång tid att förbättra den. Kräver inte så mycket. Jag har aldrig haft nån kondis eller uppskattat att springa.
Springer inte särskilt ofta nu. 1-2 gånger i veckan (gör förstås styrketräning också!)
Känns typ som att om jag gör det då och då förbättrar kroppen sig även när jag inte gör nåt.
Det gick inte snabbare idag. Men det kändes ännu lättare än sist jag sprang ändå!
Så himla kul.
 
Vet inte nu om jag ska satsa på att springa snabbare eller längre nu. Vill ju klara 2 km på 10 min. Avlägset mål! Men vore kul att orka springa längre!!!
Inget hindrar ju färstås mig att göra både och.
 
Mina bästa träningstips.
Satsa inte för hårt. För långa träningspass känns jobbigt när jag längtar efter vila när barnen sover. 20 minuter räcker! Gör lite varje vecka. När resultaten kommer blir man pepp och vill kanske öka. ;)
 
Till top