Bebis(kladd)mat!

Allmänt / Permalink / 1
Det känns helt knäppt att man ska sitta och försöka mata en bebis som inte vill. Vad i hela friden pysslar jag med. Låt pojken dricka mjölk så ska vi se sen om han är så nöjd sen när han märker att han blir hungrig!
Han vrider huvudet, kniper läpparna!
Det jag får in kommer inte ut, han ser inte äcklad ut. Så det verkar ju vara gott. Men han vill bara inte pyssla med sånt här!
 
Dessutom är ju hela grejern megatrist. det blir kalddigt. Det går långsamt. Man får inte äta.. eller jo jag får äta själv för han blir glad om han slipper bli matad.
Men sen sitter jag där ensam. Alla andra lämnar bordet. Jag sitter kvar med Jesaja och... blir kladdig! XD
 
Trots kladdet ser jag ju att maten i tallriken försvinner. Så det går ju framåt. Nån dag kommer pojken äta maten det är jag säker på. 
Fast vad vet jag om det bara inte är så att all mat ligger på tröjan? Borde införskaffa en hakklapp!
..
..
Idag fick han prova gröt igen för första gången sen jag gav upp med det. Och det gick bättre nu! 
#1 - - Anna:

Är det ett V-tecken jag ser på Jesajas höjda hand?

Svar: Ingen sked i munnen,. Victory!!!
Petra Gashi

Till top