Dålig kommunikation

Allmänt / Permalink / 2
Så var listan upp på blogg.se:s framsida. :D Mycket kul! Lite press men jag försöker tänka att jag är som jag är. 
..
Har varit varmt idag med så vi har varit ute nästan hela dagen. Orhan var på benen och var redo för äventyr.
Så skönt. :)
Innan vi for ut skulle Gabriel till tandläkaren!
..
 
..
Orhan tog Gabriel så medan de var borta gick jag med Natte och Jesaja för att handla. Precis när vi börjat kom jag på att plånboken var kvar hemma. 
Skit också!
Skrev till Orhan att han skulle komma till affären direkt han var klar och betala. Vi skulle handla långsamt.
..
Tiden gick. Inget svar från Orhan. Jag provade ringa och skrev ett till meddelande.
Nu hade det gått en halvtimme. 
"Det var då väldigt vad tid det tog!"
"Jag kan inte vänta hela dagen!" sa Natte som oroade sig lite för betalningen av en blomma han tänkt köpa till Gabriel.
Vi väntade i 45 minuter. Jag ringde igen. Inget svar! Skrev nåt mer sms. Började kännas lite pinsamt och löjligt att stå där i butiken och bara hänga. Plus att Natael skulle tala om för alla att vi inte hade några pengar.
"Äh nu drar vi!" 
..
Vi lämnade vagnen och åkte till tandläkaren. Precis när vi skulle gå in hörde vi någon hojta bakom oss.
"VART HAR NI VARIT???!" sa Orhan irriterat.
"Jag har ju ringt flera gånger! Vi har varit på Ica!"
"JAHA. Säääääääääkert! Vi har varit överallt och letat och bilen fanns ingenstans!" Han lät onödigt arg. precis som om jag skulle stå här och småljuga och egentligen varit på pizzerian med pojkarna.
"men på ica var vi! Vi stod vid leksakerna i en halvtimme och väntade!"
"Jag har varit så arg. Jag trodde du lämnat kvar oss här i Robertsfors."
..
Visade sig att Orhan inte hade med mobilen. Han skulle ta mobilpaus dagen till ära. XD
Kaos hos familjen Gashi när den ena har med sin plånboken och den andra mobilen! 
Men en fin dag tillsammans fick vi sen! :)
..
 
#1 - - fasligtsja.blogg.se:

En mobilpaus måste man ju berätta om i förväg =)

Svar: Verkligen. Eller kanske tagit hemma, inte när vi ska ut på stan och dela på oss! XD
Petra Gashi

#2 - - fasligtsja.blogg.se:

Haha, exakt! Mobilen är ju nuförtiden något man räknar med att alla har med sig. Man blir ju galen när man inte kan få tag på folk =)

Svar: Ja det gör man. Man förväntar sig folk ska svara snabbt också.. På typ meddelanden! :P
Petra Gashi

Till top