Ett kaos på 15 minuter

Allmänt / Permalink / 0
Har gjort ett ryck och städat barnens rum. Med dem förstås. Jag var bara snäll och hjälpte till. Särskilt när en av dem är en riktig arbetsvägrare. Då behövs nån på plats upprätthåller rättvisan och framförallt freden.
 
 
 
 
 
Fint blev det. Får se hur länge det varar.
Blir så trött. Alltså okej om det var en veckas stök. Det hade jag ansett varit normalt och ingen fara. Men vi snackar en kvart! Plötsligt så bara bestämmer de att de vore kul att hälla ut allt på golvet i en hög. VARFÖR?
Ja det är väl kul tills man inser att man inte kan leka där inne längre. Eller måste gå med fötterna som insats när man går upp på natten.
 
Jag ignorerade detta kaos igår. För jag orkade inte bråka eller städa själv. Tänkte att de kanske fattar att det är inte så kul när rummet ser ut så... XD
Yea right!
 
När jag var liten hade jag en kompis som plockade bort det vi lekt med innan vi tog fram nästa leksak. Rummet var pedantiskt rent!!! Mitt städades max en gång i veckan. (Annars fick jag ju ingen veckopeng!)
Då suckade jag typ och tänkte. Hur trist. Vi kan väl typ städa lite när vi lekt färdigt?
Men nu undrar Jag vilken drog de föräldrarna gett sina barn och vars man får tag på den?
 
Näe så ordentliga tycker jag inte känns så nödvändigt. Men att bara plocka fram den leksak man tänkt leka med och inte tömma ut lådan kan väl inte vara för mycket begärt? 
 
 
Till top