Glasspinne på golvet!

Allmänt / Permalink / 0
I morse kom plötsligt Gabriel bärandes på en glasspinne.
"Nämen, glasskräp! Släng det Gabriel!" sa Natael. "Vars kom den ifrån?" 
Åh nej tänkte jag. Föll det inte ut en glass ur frysen igår. Och sen har den legat där heeela natten.
Golvet är grönt nu kan jag tala om. Mycket färgämne i en piggelin! XD
 
Ja ni kanske undrar varför jag hade en lite glasspinne i frysen utan papper som ramlade ut sådär hux flux.
Min käre make åt inte upp sin glass för nån vecka sen. Och sen hade den frusit fast i den påse jag tog ut igår. Följde med ut och lossnade. Jag tänkte oj glassen men tog inte upp den!
 
Jag fattar inte varför jag inte tog upp den? Och hur jag kunde glömma bort dess existens så snabbt. Framförallt fattar jag inte hur ingen klivit i den när den legat mitt på köksgolvet!!!!
 
Natael tyckte det var en mycket misstänksam historia. 
"Huuuur hamnade den där?" Man kunde se att han funderade på om hans mor och far smaskade glass om kvällarna utan dem!
Klart vi inte åt glass! Vi är inte såna föräldrar! Vi åt en bulle som jag och barnen bakat under dagen! Äta glass mitt i veckan på kvällen. Pft.. sånt pysslar inte vi med!
 
Till top