Gnäll och kläng!

Allmänt / Permalink / 0
Ligger och nattar pojkarna. Det tar sin tid och det känns lite frustrerande då inget är förberett eller fixat för i morgon då vi ska åka.
 
Men dagen har verkligen gått i ett. Det tar verkligen på tid och energi att jesaja är gnällig och klängig nu.
Dels frustration över att inte kunna hänga med oss och brorsorna. Insikten om att jag och orhan kan gå iväg och försvinna är skrämmande. Och sen ramlar han hela tiden på näsan eftersom han ideligen måste prova resa sig eller krypa in i nåt.
Detta betyder alltså konstant gnäll.
 
I morse lyckades han dessutom traska till ugnen och bränna fingret. Hur det gick till vet jag inte. Luckan är inte så varm!!!
Men han grät 2 timmar i streck. Tog ju nån halvtimme för mig att fatta vad som hänt också.
Liten röd tumme.
 
 
Ja om det är något som gör att man inte får något gjort är det ju att bära på ett barn hela tiden. Tiden går assnabbt och man är låst!
Känner mig ändå rätt lugn och tålmodig. Tredje barnet. Jag vet att det är en fas. Det går över. Han blir stabilare snart. Han förstår att vi kommer tillbaka så småningom. Han lär sig att man inte stoppar in fingrarna i små glipor i ugnsluckan en dag.
Det är ok. Det blir bra snart! Jag vet det!
Till top