Idag...

Allmänt / Permalink / 0
Idag för
 
..sju år sen
vaknade jag upp efter att ha flyttat hem från Lidköping. efter att ha firat student, bal, tagit körkort. Och jag insåg att jag inte längre hade något att vakna upp för. Så jag sov till tolv.
Resten av dagen spenderades med mitt kära gäng. Brudarna från Slätte och grabbarna från Älgarås, bla Orhan. Vi gick ut på utflykt. Tror det var där jag började tycka Orhan var en rätt stilig karl. Och nysingel hehe.
Inte så duktig på svenska då. Han hade med sig mackor med "griskyckling" på. (Jag och syrran drev om detta långt efter, tror ordet han var ute efter var griskött)
Vi badade och cyklade bort till ett ödehus där vi bröt oss in och spanade.
 
..
..6 år sen...
Åt jag kött. Orhans familj hade varit och grillat och när de grillar kör de kött deluxe. Alla sorter. Orhan hade smugglat med en låda till mig. XD
 
 
 
..5 år sen...
Bodde vi i dalkarlså. Jag hade jobbat och blev förvånad över att Tamar inte kom och mötte mig när jag kom hem. De brukade hon alltid göra. 
Orhan hade bråkat med henne så kunde bero på det. Vi gick ut och letade och hittade henne i grannens bil. XD Han blev ytterst förvånad över hur hon tagit sig in. Hon tänkte väl rymma hemifrån när hon var sur på Orhan!
Jag målade också! ;)
 
..
..4 år sen...
Var jag gravid. Hade hämtat en babybox. Tamar var misstänksam mot allt nytt som kom hem!
Spekulerade om hur graviditeten varit! Hade varit hos barnmorskan som reagerade över hur långt upp Natte var. Vi visste ju inte då att han fortfarande låg åt fel håll. XD
 
..
..3 år sen...
Jobbade jag som bara den så bloggade inte. Jobbade två jobb. Från 2-5 som tidningsbud i hova. Och sen började jag 10 i askersund på handelsträdgården till 16... plus en timmes pendling! Ja, jag var rätt mör. Mycket flängande! XD
 
Levde i den här outfiten!
 
..2 år sen...
Måste det ha varit ett kungligt bröllop.. hm.. För jag drömde om min och Orhans fest som vi planerat att ha året därpå. Fantiserade om blomsterarrangemang. (snyft.. blev inget med det)
Bokade dessutom tripp till Trondheim. Men den blev aldrig av sen på sommaren.. för kallt och regningt. Helt klart ovärt att åka till Norge. Allt snack om Norge fick mig dessuom att ideligen drömma mardrömmar om att jag var på predikstolen med Natael springandes omkring och att han alltid ramlade ner! 
 
Min fula brudbukett jag hafsade ihop av nåt skräp då vi gifte oss. oktober 2011 :)
..
..1 år sen...
Var jag gravid men hade inget sagt på jobbet. Önskade då att de visste för det var en intensiv dag och jag blev alldeles yr. Jag var i v 16!
Längtade efter att vara mammaledig! XD
 
Saknar föresten de här leggingsen. De sprack! XD
..
..0 år sen...
Befinner mig hemma med alla barnen. Orhan jobbar. Verkar bli en ganska lugn dag. Solen skiner men det blåser så har inte sån lust att bege mig ut. Ja, en sån där dag då jag typ bara känner för att sitta här och vänta på att Orhan kommer hem! orkar inte vara nyttig, rolig eller duktig!
 
 
Till top