Liljekonvaljer och coola killar!

Allmänt / Permalink / 1
..
"Nu familjen ska vi ut och plocka blommor!" sa jag och så tog vi bilen till dalkarlså. Hade egentligen tänkt mig en hurtig promenad. Men med sjukdomar i hemmet får man kompromissa.
 
Plockade liljekonvaljer och annat smått och gott. 
Åååh älska doften. Redan långt ifrån stället kändes doften. Och nu har jag den här hemma underbart!
 
Ska plocka mer blommor i slutet av veckan för att göra midsommarkransar. Oavsett om folket vill ha en krans eller ej tänker jag göra. Någon gång ska man väl få skapa!!!
 
Natael utbrast högt att kransar var ju inget för killar utan bara för tjejer. Killar är coola och tjejer fina.
Jag höll ju på att trilla av pinn. Vad säger människan? Vem har lärt honom såna fasoner. Är det som jag och orhan visar? Är det nån kompis på förskolan som larvar sig? Har världen redan påverkat honom med sina krav på att pojkar ska vara tuffa och att tjejer bara är nåt fint som ska behaga män!
Och framför allt!!! vart tog min blomsterintresserade pojke vägen? 
Här har man gått och sett framför sig hur jag ska få en polare att titta på blommor med i framtiden!!! Och så ät han plötsligt för cool!
 
Blomsterintresset försvann inte långt bort i alla fall. Idag bad han mig ta med lite rosa blommor till honom från jobbet. Och det fixade jag med nöje. Blev lila istället för rosa. Det dög det med! Gött. :)
 
Jag tre vackra, coola, söta, rara, omtänksamma, gulliga, starka, smarta, hjälpsamma, duktiga, roliga, glada pojkar! Och även pojkar får vara fina med blommor i håret! Så det så!
Tänk er för hur ni uppmuntrar barn. Så det inte bara blir vilken söt flicka och vilken tuff grabb!
#1 - - Anna:

Underbara barn helt enkelt!!! O jag vill ha en krans för att det är coolt!

Svar: Exakt. Skitcoolt ju!!!
Petra Gashi

Till top