Lista

Allmänt / Permalink / 0

1. Vem är din bästa vän? Min man skulle jag tro. Det är han jag hänger med helst alla dagar i veckan. 

2. Vad har du för skostorlek? 
Ja det är en intressant fråga!!! 38

3. Brukar du skratta för dig själv? 
Hela tiden. Idag började jag skratta högt åt att jag skulle sjunga "hej, hej..". ja det lät så fånigt och sen kom jag inte på varför jag skulle sjunga så? Nämnde jag att jag vaknade fyra i morse!

4. Vilket är ditt favoritnummer?
 Jahaaa.. ska man ha ett sånt också! 

5. Vad var det senaste du åt? 
Middag i form av.. ehm.. tiganitse? (fri stavning) Typ friterat bröd med en tonfiskröra på! :D

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
 Oj... röd. Typ mörk orange? Vet inte varför...

7. Hur är vädret just nu?
 Soligt!

8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? 
Farmor!


9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Hm.. Eftersom jag inte längre spanar på killar så väldigt längre vet jag inte om jag tittar på nåt särskilt hos de motsatta könet. Typ samma som jag lägger märke till hos samma kön! :P Ja vad kan det vara.. Tänker ju att när jag jobbar i kassa ser jag ju mängder med folk, borde det ju vara... Ja men om de ser trevliga ut! Behövs inte vara ett leende. Pigga ögon kanske!?

 Typiska pigga ögon som fick min uppmärksamhet!


10. Tv eller dator?
Dator! Vad ska man ha tv till? Seriöst. Har folk fortfarande det?

11. Favoritprogram på TV?
 Haha.. tja du... det jag ser på tv är.. eller på x-boxen. Svtplay. Barnkanalen. Och tja det är "gäst i spenaten" tyckte jag var trevligt. Och.. hm ett program om sengångare. Då var det typ jag som tvingade barnen att vara upp och se med mig! haha

12. Har du några syskon?
jopp! En lillasyster som är längre än mig och som alla antar är min storasyster. (säker på att det finns nån lag mot det!) Minns nå tillfälle när de frågade syrran om ålder men tog barnpris för mig på bussen. Trots att jag var för gammal!

13. Längd? 168!

14. Hårfärg?
 Blond.. en gång så väldigt ljus blond. Men med ålder och graviditeter har jag fått nån.. mörk blond!

 

15. Ögonfärg? Typ gröna? Blågröna! med nån ljusbrun kant i mitten! Haha..

16. Använder du kontaktlinser?
 Näe... alla ni som undrat så länge kan äntligen pusta ut!

17. Favorithögtid? 
uj! Nu med barn är det lugnt julen!

18. Favoritmånad? Hm... Maj tror jag!?

19. Har du gråtit någon gång utan anledning? Jadå!  Eller utan anledning låter ju fel. Men gråtit utan godkänd anledning från omvärlden. Ja!

20. Vilken var den senaste filmen du såg? Kan inte se film med Orhan längre. Han bara somnar. Däremot serier funkar. Obegripligt! Men låt sen... såg sing med barnen här om dagen!

21. Favoritdag på året? Inte en blekaste. Gillar barnens födelsedagar och vår bröllopsdag förstås! :D

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Jadå! Livrädd för att fråga Orhan! Näe men ska vi se innan jag träffade Orhan så ja, jag var blyg. Fast när jag blev kär i Orhan blev jag löjligt modig och framåt. Frågade inte på date men så efterhängsam så det är inte klokt. Skäms i efterhand!

23. Kan du stå på huvudet? tja.. Förr gjorde jag det hela tiden nu tror jag att jag måste träna lite för att hitta balansen igen!

24. Kramar eller kyssar? Läste någonstans att par i längre förhållanden tappar gnistan pga brist på kyssar. Testade detta och japp. Fint med kyssar. Man glömmer bort att råhångla med varandra när man har en massa barn hängandes i benen! Det är så skönt att bara få hänga på hans axel och slumra till lite.

 


25. Choklad eller vanilj? Choklad tror jag! Varför ska jämt de två smakerna jämföras? vad har de med varandra att göra? Gillar du Citron eller bacon bäst?

26. Har du några tatueringar? Nej!

27. Vad lyssnar du på just nu?
 Datorn surrar hysteriskt högt!

28. Är du kär i någon kändis? Näe... kär! Pft...

29. Vilka böcker läser du just nu? Läste "överlevaren" av Lesley Pearse nyss. Och det var den första och sista boken på länge skulle jag tro!

30. Piercingar? Hål i öronen. Fast det är frågan om de finns kvar med tanke på hur ofta jag använder örhänge!

31. Vad gör du just nu?
 Svarar på denna lista och tänker att jag borde träna lite!

32. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Alltså smöriga? Det är ju inget smör på dem? Smakar inte smör!? Jag förstår inte poängen. Vadå smör? Salt är gott!

33. Hundar eller katter? KATTER!

34. Favoritblommor?
 Det kan jag aldrig någonsin i mitt liv välja!!! liljor så maffiga och eleganta, liljekonvalj så söta och härligt doftande, mjölkört ger sommarkänsla, tistlar men hallå eller. Så snygga, rosor behöver jag säga nåt?, tulpaner krispigt vårtecken, skilla ett fält av såna är inte illa, lavendel, lobelia, apelsinblom, osv osv osv.

 

 Nåt från gymnasietiden!


35. Har du blivit påkommen att göra något du inte får göra? 
Ja säkerligen. Kommer inte på nåt kul exempel nu bara!

36. Har du en bästa kompis av det motsatta könet? ORHAN! :D

37. Har du älskat någon någon gång? Självklart!

38. Vem vill du träffa just nu? 
Ser fram emot att päronen kommer upp! :D

39. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Tja... till viss del! Inte jättetjenis med någon längre tyvärr. Bodde långt bort, flyttade längre bort och träffade Orhan direkt efter skolan. Tappade bort dem! Lite trist tycker jag! Fast Pia från låg, mellan, högstadiet skulle det nog alltid kännas helt normalt att stöta på tror jag! ;)

40. Har du någon gång skjutit med en pistol? Näe...  Vattenpistol?!

41. Gillar du att flyga flygplan?
 Starten är kul men sen är det väl inte så man skrattar ihjäl sig precis. Man tar sig från punkt A till punkt B!

42. Höger eller vänsterhänt? Högerhänt!

43. Hur många kuddar sover du med? En!

44. Saknar du någon? Min familj mest just nu! :)

Från typ 2009
Till top