Midsommar

Allmänt / Permalink / 0
En riktigt mysig midsommar blev det.
Ligger just nu nerbäddad i sovsäck på en luftmadrass tillsammans med resten av familjen. Härligt trångt!
Bara jesaja har hamnat utanför familjegemenskapen och sover i en mjuklift.
Mys...
 
Vi befinner oss i farmor och farfars stuga en bit utanför lycksele.
Under dagen har det fiskats, åkt båt, grillat, tagits bilder i kransarna och umgåtts.
Riktigt trevligt. Nu är jag helt slut.
 
På kvällen när barnen somnat for jag, orhan och mamma ut och fiskade lite. Vi fick ett gäng abborrar.
När vi rodde hem fick orhan på en bjässe-abborre.
Haha så kul! Alla vi tre skrek. Så resten av gänget i stugan hörde oss.
"Det är en gädda!" sa orhan
"Nej det är en abborre!!!" skrek jag exhalterat.
"Nääe det måste vara gädda!"
"Nej orhan abborre!' såg ju ryggfenorna!
 
Orhan bara lyfte upp abborren med spöt (tur allt höll) i ansiktet på mig. Som om det vore något jag skulle greppa och lite ledigt bryta nacken av och plocka ur kroken.
Eeeh..
Vi fick ner den i båten och jag avslutade det hela med en kniv i huvudet.
 
Så glad för orhan! Han har som börjat med fiske ordentligt sen han blev ihop med mig. :) och alltid varit så avundsjuka på andra som fått nå stort. XD
 
Kommer bilder från dagen när jag har ordentligt internet!
Till top