Räkna dagarna...

Allmänt / Permalink / 1
..
Här taggar vi att mormor och morfar snart kommer hit. Började kryssa i kalendern och målade. Ja som ni ser kommer mormor och morfar med väskor. Natael står i dörren och hjälper morfar med väskan. Och han håller hand med nån mystisk clown som ser onödigt arg ut!
 
Använder folk kalender nu för tiden? Har du en kalender?! Alltså en sån här pappersvariant. Känns ju som de flesta har allt på mobilen.
 
Jag gillar en sån här. Tycker det är lättare att komma håg det jag passerar varje dag. Inte det som kräver att jag plockar upp en mobil och medvetet öppnar en minikalender. Och att hela familjen ser vad som sker känns också bra, om jag ser Orhans sjukhustider minns jag dem bättre än att han berättar för mig en vecka innan att han ska bort. Jag kommer aldrig ihåg sånt. Har fortfarande inte riktigt förstått om det är idag han skulle till tandläkaren eller i morgon. Trots att han sa det till mig i morse! (Orhan skrev in saker där förut men har slutat nu! Just typiskt! Han får skylla sig själv att min trebarns-hjärna aldrig minns nåt!)
Och det är kul nu att visa Natte. Han börjar ju få viss tidsförståelse. Ja så vi räkna dagar. Titta på födelsedagar. När det är varmt och kallt osv.
Ja som nu. Kryssar över dagarna och räknar ner tills att mormor och morfar kommer! :D
 
Men jag har aldrig i mitt liv köpt en kalender. Man får ju alltid från nåt håll.
Ja ni trodde väl inte att jag köpt en sån här kalender. Men ljuvligt målade bilder av ladugårdsdörrar och otroligt djupa ord. Att varje månad få bli gripen av ett nytt vackert landskap och sluta ögonen och tänka över de djupaste djupa orden och förstå dem. Förstå dem med hela hjärtat! Kanske gråta en skvätt!
Nej då känner ni inte mig. Hemska saker... Ja förstås. Ibland dyker det upp nån bibelord. Det är väl bra! ;)
Fick den av hyresvärden! XD
#1 - - Anna:

OH VI SER SÅ FRAMEMOT ATT TRÄFFAS!!!!! sUPERFIN BILD!!

Till top