Sommar och sol!

Allmänt / Permalink / 1
Har varit en riktigt skönt sommardag idag. :) Gick över till Linda innan lunch och hängde i "hennes" trädgård. Letade nyckelpigor, tittade på blommor och fåglar. Chattade över en kopp kaffe och barnen lekte hejvilt.
Tillslut var vi alldeles brända (eller i alla fall jag. Alla andra verkar ju klarar hur mycket sol som helst men inte jag. och jag glömmer ju ideligen att smörja. Otroooooligt! Lär mig aldrig! Dumskalle!) 
Vid middag kom Orhan förbi med lite inköpt mat. Så åt vi hos Linda innan vi åkte hem. 
 
Tröttsam dag för barnen som slocknade direkt efter att vi hunnit prata lite med Orhans päron och äta melon.
Aaah nu är det sommar.
 
Tänkte det när jag gick ut. Jag har inte varit ute på ett tag men sett hur fönstret hur det bara pang slog ut allting ordentligt. Nu gick jag ut och.. åååh underbart. Det doftar blommor! Det blommar överallt. Allt möjligt!
Alla träden är gröna och gräset är högt! :D
Såg att liljekonvaljerna har knoppar så till veckan ska jag till mitt lilla smultronställe och njuta lite. (får väl springa dit så får jag in träning i det hela också!) Ska försöka ha en bukett här hemma hela tiden så länge det finns. Måste fota stället också. det har jag aldrig gjort! 
Liljekonvalj är nog en av favoritblommorna!
 
Men åh! Jag vill också ha trädgård. Jag vill, jag vill, jag vill!!!! Är inte alls en lägenhetsmänniska. Det suger!
På vägen till Linda passerade vi ett par som satt på verandan och solade.
"Åh!" sa Natte "sådär kan väl vi också göra. Ställa ut lite stolar och bord!" 
"Det skulle jag gärna! Men vars? På vårt skuggiga skyffe till balkong, som inte ens är våran och som grannen nu ställt en ful soffa på!?"
 
Vi började dagen med en liten photoshot! (synd inte Gabriel var randig ser jag nu! haha)
#1 - - Linda :

Brände mig oxå insåg jag när jag väl kommit in och tittat mig i spegeln 😂 typiskt !

Till top