Teckningar

Allmänt / Permalink / 1
..
Några av de få teckningar jag faktiskt har målat. I lite bättre ljus och med en riktig kamera haha..
Jag hade tittat på pennorna i evigheter. Varit fascinerad av folk som kan måla så hysteriskt verklighetstroget och tänkt att det vore kul att prova. Visste inte riktigt hur de skulle fungera. Tuschpennor liksom? Hade ju inte målat med sånt sen jag var liten!
 
Så nu på min födelsedag slog jag till och önskade mig för en gångs skull nåt väldigt specifikt! haha...
Och ja det var klurigt. Vill inte ens visa det första jag målade. Och jag tror aldrig jag kommer måla verklighetstroget. Ja dels för att jag inte kan. Sen vet jag inte om just det är eftersträvansvärt? Kul att titta på andra som målar så. Men vill jag sätta upp en tavla hemma som ser ut som ett foto? Näe...
 
Seriefigurer kanske? Vore riktigt kul att måla en serie. Om jag hade haft någon kul ide på sånt.
Vet inte riktigt om jag skulle ha tålamodet dock. Att pilla och få personerna att se likadana ut! haha.. 
Drömma går ju!
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fina

Svar: Tack! :)
Petra Gashi

Till top