Torktumlare

Allmänt / Permalink / 2
Ogillar våran tvättstuga. Det är tur Orhan ser det lite som sitt kall att tvätta. (troligen en skada efter alla år med gravid fru som inte orkar gå ner med tvättkorg!)
..
 ..
För att komma dit måste man först ta sig förbi den tyngsta dörren av dörrar. Som nåt himla skyddsrum! (de satte dit en ny dörr förra året. Vet inte vad deras tanke var!)
Direkt innanför väntar dödens trappa. Den har orimligt smala trappsteg och sluttar i närmare 90 grader. Inte så kul att ta sig ner där med tvättkorg, bebis i ena armen och två barn som vinglar obehagligt. Jag ser döden i vitögat varenda gång! 
..
Sedan hamnat man i någon svagt upplyst dammigt murbrukstillhåll med spår av mögelskador och mystiska funktioner från en svunnen tid. Spindlar och grafitti! (?) Obehagligt!
..
..
Nå.. Men det knäppaste är ändå torktumlaren. Med alla sina val. Vad vill den mig? Vad är det för frågor?! Vad är skillnaden?
"Dry" Ja men det låter bra. Torrt liksom! Precis vad jag tänkte mig!
"Normal dry" Ajuste.. klart man inte vill ha det onormalt torrt. Då kanske det är ett bättre val!
"Extra dry" Ah men nu börjar det väl spåra ur? Kan det bli torrare än torrt? Extra vadå? Torrt med det lilla extra? Typ en doft av lavendel?!
"Extra extra dry!" Ajuste.. det låter.. torrt!
"Iron dry" Strykjärnstorrt gissar jag på här.. kan man torka kläder med ett strykjärn? Eller vad tänker de? Blir kläderna skrynkelfria med perfekt strukna kragar på skjortorna!?
..
Sen kan man tro att det slutar där men NEJ! man kan vrida kontrollen åt andra hållet och få valen.
"Dry-" "Normal dry-" "Extra dry-" "Extra dry-" osv. Vad betyder strecket?? Minus?! Att det är kallare? Torkas tvätten i minusgrader!
..
Om jag gjorde en torktumlare hade jag haft valen.
"Lite småblött"
 
"Torrt men med en levande touch av en närvarande fukt!"
"Snustorrt"
"Så torrt och varmt att du bränner fingrarna av dig när du plockar ur tvätten!"
"Krympta kläder men ack så torra!"
 
#1 - - Frida:

Haha har också funderat på det där med torktumlaren 😂

Svar: XD
Petra Gashi

#2 - - Linda:

Hahahah vi torkar alltid stora tvättar så måste alltid ha "extra torrt" annars blir den liiite fuktig xD Men de olika är väl lite olika "värme" på för vissa plagg klarar huh inte av o torkas för varmt ;) Du borde be om en manual att läsa på kvällarna av hyresvärden :P Hahahah !

Svar: Tja jag väljer alltid torrt och den torkar tvätten tills den är torr. Tar bara olika mycket tid beroende på hur stor tvätten är. Fast är det typ massa lakan är det kört. Då blir det inte torrt vad man än väljer! :P
Petra Gashi

Till top