Tortilla-utbrottet

Allmänt / Permalink / 0
Känner mig oförskämt pigg idag. Med tanke på vad jag sovit!
4 glada timmar fick jag, sen var det slut! FYRA!
Jesaja har blivit förkyld, ja precis när jag blev som frisk så tog Jesaja och Gabriel över. Från ingenstans blev de megasnoriga! PANG sa det.
Så Jeasja låg och lät som... ja som ett snorigt barn låter. Med det är jobbigt för bebisar för de kan inte andas med munnen! Så då är det kört. Fast Jesaja ligger väl som på gränsen att lära sig det nu men tydligen inte.
..
 
..
Krånglade länge. Fick honom att somna om men vips så flög han upp och log ett solskensleende åt mig.
"MAN LER INTE MITT I NATTEN!" ville jag skrika. Samtidigt som han ju förstås också var galet söt. Ligga och storle mitt i natten. Ja barn alltså!
Klockan ett fick jag honom att somna. Då hade jag fuskat lite med nässpray för första gången i mitt liv. (en hemsk mor jag vet. Ujuj)
..
Och klockan fem slog Jesaja upp ögonen och log ett nytt solskensleende. Försökte få honom att somna om men... kört.
..
Jag tror bristen på sömn var anledningen till min hysteriska reaktion över tortilla-bröd.
Råkade somna till på soffan och då gick Natte och fixade frukost. När jag kom upp såg jag att han hade öppnat ett tortillabröd.
"MAN ÖPPNAR INTE ETT TORTILLABRÖD! Ååååh det blir torrt direkt! Det är för taco inte för frukost!!! AAAAARGH!"
Gick ur köket och insåg direkt vilken hysterisk reaktion över nåt så banalt som ett sorts bröd. vad visste Natte liksom.
Gick tillbaka och gjorde frukost åt dem. På tortillabrödet.  
..
God morgon!
Till top