Utflykt vid Rickleån

Allmänt / Permalink / 0
Nationaldag idag. Inget vi direkt uppmärksammar. Jag vet inte riktigt vad man skulle göra? Vad firar vi egentligen? Flaggan? Frihet? Näe.. inget jag bryr mig om. Även om jag är mycket glad över att ha blivit född i Sverige. Tycker sverige är ett bra land på många sätt. Nöjd! haha
Men att fira det. Stämma upp i sång här hemma! Haha
..
Men vi for i alla fall ut i naturen. Var ju fint väder idag och till och med ganska varmt ute för ovanlighetens skull. På förmiddagen i alla fall. Nu har det mulnat igen, och då kändes plötsligt vinden kall!
Vi grillade korv, grönsaker och lite frukt. Utforskade en ny del av Rickleån. Ja vi måste ju få lite kolla på läget här omkring. Känns som om vi börjar få det nu! Förra sommaren visste vi inget och det är trist. Då vet man inte vars man ska åka om man vill ut. Vilket vi ofta vill! Vi har väl kvar att undersöka skogarna söderut mot Umeå!
 
I vanlig ordning glömde vi kaffet.
"Gå du med barnen till bilen så tar jag resten!" sa Orhan när han behövde gå på toa innan vi for.
"Sure!" sa jag. Fick med mig allt utom termosen. 
Tror ni Orhan fick med sig resten? Alltså kaffet! Tror ni jag tänkte på att han kom ner utan kaffe? NEJ! Klantar på hög nivå!
Väldigt svårt att få med kaffe ut. Aldrig får vi avnjuta kaffe ute i solen!
..
 
Till top