Ett vackert skratt

Allmänt / Permalink / 0
Man blir lycklig av att se sina barn ha kul ihop. Eller till en början i alla fall. Med de äldre blir jag mest bara tacksam när de inte bråkar.
..
Men lillkillen börjar komma med nu. Vara lite kontaktbar. Och.. Jag fattar inte hur men barn ser ju hur tidigt som helst när de har med ett annat barn att göra. Det är nåt speciellt. En annan relation. De bondar liksom bättre.
..
Natael satt och skojade med Jesaja lite. Jesaja skrattade och log.
Plötsligt klev Gabriel upp på vardagsrumsbordet och Jesaja skrattade så han tappade andan.
Gabriel klev ner och när han klev upp igen skrattade Jesaja lika brutalt igen.
..
"Stå på vardagsrumsbordet. Det gör man bara inte.. Det är för tokigt aaah hahaha."
..
?
..
Sen ville han själv så gärna upp på bordet. Vara med brorsorna i deras galna lek.
..
Annars sov han mest idag. Växardag antar jag.
..
Jesaja skrattar, på tal om skratt, väldigt lamt. Har jag helt förträngt hur bebisar skrattar eller har han helt enkelt begåvats med ett väldigt tyst skratt. Han sitter liksom snarare där och ser ut som om han ska gapskratta. Drar in mycket luft, spänner sig, tappar andan. Och ut kommer det ett litet.
"He, (rejäl andpaus) he (rejäl andpaus) he"
..
Ja får se vad det blir för nåt. Kanske bebisar skrattar så. Kanske minns jag gabriel och Natael helt fel. Får kika på nån film på dem.
Själv älskar jag hur skratt är så olika. ;) hans skratt är perfekt, tro inget annat. Får mig att skratta själv varenda gång!
Till top