Njuter av att vara mamma!

Allmänt / Permalink / 1
Bästa sättet att få barnen att leka är att be dem städa.
Idag var jag en snäll mor och städade åt dem medan de vilade efter förskolan. (Rullarfesten tog tydligen på krafterna. Minst en tårtbit och volt för mycket!).
Och med ett nystädat rum var det inte svårt att få dem att leka. ;) 
..
..
Känner att jag trivs riktigt bra som mammaledig nu. I början kändes det lite... Som en lång tid. Kände mig lite stressad. Kan inte förklara men näe jag såg inte helt fram emot att vara hemma. Så länge!!!
..
Nu trivs jag bara. Känner mig härligt avslappnad.
Ska börja jobba nu i maj. Varannan helg. :P både ser fram emot det och inte! Samma med att börja jobba helt i augusti.
..
Man behöver både och... Nej inte man. Jag!
Varenda gång jag varit hemma ett tag börjar jag längta efter nåt eget. Jag blir så... Sällskapsjuk hemma. Pratar sönder min stackars make som inte orkar umgås. Och vill planera saker hela tiden. XD
..
Men jag ska njuta ordentligt just nu så länge det varar. Vem vet om jag får någon mer sån här period av att bara vara mamma! Och får vara hemma igen med mina tre festliga prickar!
Hoppas på en fjärde men... Hehe...
..
 
#1 - - anna:

Men vad är det som framgår här? Ska du få 4 på raken? Men är den gjord redan eller va? Ja du Petra, att göra barn, sköta o fostra är tydligen din grej! Fast du är ju 2 om det, käre Orhan!!!

Svar: Ingen på g!!! Jag vill ha en till men inte orhan. Fördöker övertala honom att tänka sig det i framtiden. Haha... Hoppas men troligen stannar det på tre!
Petra Gashi

Till top