En kvällsrunda i skogen.

Allmänt / Permalink / 0
Hurtade ut i skogen nu på kvällen. Och joggade en runda. Hör och häpna. Blyga 2 km. Men för en med dåligt flås och typ noll intresse av att springa tycker jag det är ok.
..
I skogen där finns inga dömande människor. Bara djur och natur, tänkte jag och tog bilen till en liten väg jag brukar utforska med barnen emellanåt.
Men precis när jag kom dit dök en tant upp i de coolaste par träningsbyxor. De bara skrek självfötroende om henne och.. Jag kunde se henne med ett instakonto med texter som "strong is the new skinny!"
Kör, kör!!! Vrålade jag till mig själv och körde en bit bort och gömde mig tills hon försvunnit.
..
Ingen ska någonsin se petra motionera. Åtminstone inte tanter i colare tränibgsbyxor än jag!
..
Nöjd är jag. Hade med mig orhans mobil med nån app med allehanda kul information. Ja så jag såg hur långt jag sprungit. Ja det måste jag säga. Att få veta hur snabbt man sprungit och sånt gjorde det hela mycket mer intressant. Att se siffror gör en typ stolt. 
Är det jag som presterat det där siffrorna där?
Istället för att bara se ett rött fejs och höra sina lungor kollapsa.
..
Sen var det förstås mysigt att komma ut i skogen en stund för mig själv! :)
Till top