Ingen mat på förskolan!

Allmänt / Permalink / 1
Gabriel förtäljde de hemskaste hemligheter i morse om förskolan.
"Finns ingen bil!"
"Va inga leksaksbilar?"
"Nej inga! Inte apa!"
"Jo det finns bilar!" flikade Natte in.
"Nej!! Inte apa inga bilar!
" fruktansvärt!" sa jag och skakde på huvudet. Hur ska ett barn överleva? Leker de bara med bollar där?
..
"Ingen mat!"
"Va?" 
"Ingen mat!"
"Ja det är ju hemskt. Får du ingen mat?"
"Nej. Ingen sitta där!"
"Måste ni stå hela dagen!!???"
"Jo man får sitta! Man får mat!!!" försökte Natte.
"Nej! Ingen sitta där!"
"Tror jag måste ta ett snack med din fröken!"
"Inte bra!!! Ingen dricka!"
..
"Tolkar jag dig rätt ny,Gabriel. Vill du stanna hemma?"
"Ingen dricka!"
"Så du vill vara hemma? Det är jobbigt där?! Inte förskola?"
"Jag osså med!!!!"
"Strongt att du går dit när det är så hemskt!"
..
Ska höra med personalen där när jag hämtar! Stackars barn!
..
Gabriel med sin apa
#1 - - Anna:

Gulleponken!!

Till top