Lägga bebisen på golvet!

Allmänt / Permalink / 0
Livet har blivit lite krångligare. 
Som sagt, jesaja genomgår en kris och kan inte längre åka barnvagn.
Hela mitt liv rasar. Jag brukar låta han åka barnvagn när vi lämnar på förskolan så han somnar och sover gott länge. Sedan hämtar jag i bärsele eftersom han är pigg då.
..
Men nu! Skrik. Konstant skrik hela den långa vägen på ca 150 m till förskolan! Fick bära honom tillslut istället.
Vet ni hur smidigt det är att klä av äldre barn med en bebis i famn.
Typ osmidigt!
..
 
..
Och lägger man bebisen på golvet så antar jag att alla tittar snett och tänker usch vilken mor. Eller jag vet att folk tänker så. Har sett en smygbild på facebook på en mamma med sin bebis på golvet i en affär när hon ska hjälpa sitt äldre barn öppna sin glass.
Tror rubriken var typ idiotiska människor, lustiga bilder på knäppgökar, sånt man inte ville ha på bild. Eller nåt sånt!
Själv förstår jag henne totalt! Man krånglar med den där glassen. De äldre barnet tjatar. Dvetten rinner. Ah ligg här så jag kan öppna den här himla glassen!
..
Tänk om någon tar en bild på mig på förskolan. Så dyker jag upp på facebook.
"Tagga en mamma som är såhär knäpp!" med en bild på mig.
..
..
Jag tar bärselen framöver så undviker jag såna missöden! 
Till top