Olika mycket energi

Allmänt / Permalink / 0
Fredagskänslan infinner sig trots att jag ska jobba i helgen. Ja.. Märkligt.
Men nå kul kommer vi inte ha i helgen. Det förstår hag. Med kul menar jag utflykter, nöjen utanför hemmet eller umgänge med folk.
Sitter vi hemma fastnar man i sitt egna.. Slappa.
Föreslog en grillutflykt men icke. XD
..
Orhan anser det inte vara vila att vara hemma med barn. Och han är en man i behov av sin vila. Haha...
Däremot om jag är hemma med barn räknas det som stora möjligheter till vila för mig. Du verkar ju vara gjord för att orka med sånt, du är aldrig trött. Tycker orhan. 
..
Jo jag är trött ibland. Men inte behöver man ha tråkigt för det. Jag har lika mycket att göra hemma oavsett om orhan är här eller ej. 
Jag måste ändå förhindra bråk, bära på jesaja, laga mat och städa upp efter olyckor.
Skillnaden är att jag kan fokusera på ett barn i taget eller på den uppgift jag pysslar med. Vilar lika ofta som jag gör när jag är ensam med alla tre.
..
..
Enda gångerna jag varit så trött att jag tackat nej till att göra saker är som gravid. I början av graviditeterna. Hemska saker!
..
Nåja. Jag och orhan är olika. Sånt får man helt enkelt acceptera! Jag har mer energi och behov av att hitta på saker än han. Tror också det handlar om att han i och med jobbet inte tröttnar ihjäl sig på husets väggar och de nöjen som finns här inne 
Nu ska jag jobba 3 helger i rad. Så det blir typ en månad hemma. Gah. Det går ju inte!
Funderar på att planera in nå egna utflykter med barnen. Djurpark kanske.. Som på bilden. När öppnar sånt?
Till top