Tamar

Allmänt / Permalink / 0
Sitter och läser gamla inlägg i min blogg. Från maj 2011. 
Så mycket om Tamar. Och det är så jag blir lite ledsen i ögat. Vad jag saknar henne. Hon var som min lilla bebis. Min katt, bara min!
Så speciell!
I Maj just var det lite tråkigt för hon hade blivit biten i svansen av en annan katt. Tratt, medicin, illamående och inte få gå ut. Tråkig tid för Tamar. Men hon var mer mysig då, i brist på annat att göra. :P Förutom när hon låg såhär i min säng och suckade.
..
..
Men så mycket om henne jag glömt. Jag minns ju typ bara sista tiden som bestod av bråk pga nyanlända Natael! Hon bodde rätt mycket hos päronen då och ja, jag hade väl inte samma tid för henne!
Innan det... ja framför allt innan Orhan, då var jag och Tamar så tighta. :)
..
Saknar hur hon sov vid mina fötter. Kom och satte sig i min famn på dagarna. Följde med mig överallt på promenader och red på min axel när vi var ute och åkte buss. Gav mig möss och fåglar och bråkade med mig för precis allt.
..
Bastade med mig. Gick i koppel. Envisades med att följa efter unga pojkar. (?) Gjorde high five och rullade runt. La sig på min bröstkorg varje morgon och slickade på min näsa tills jag gick upp.
..
En natt när vår fulla granne brölade efter mig utanför dörren blev hon rädd. Då kröp hon upp och la sig på min hals, försökte gömma sig så nära mig som möjligt. Det var mysigt.. även om jag också förstås var lite smått oroad eftersom dörren var så... tunn. En annan snubbe som skulle flytta in bredvid hade lyckats slita upp dörren när han tittade runt i byggnaden. haha.. (Sen höll han på att skämmas ihjäl, han trodde det var ett förråd eller nåt)
..
Åh jag är typ sugen på att åka till den där kvinnan som tog över henne. Bara för att se hur det är med Tamar. Hur hon ser ut nu. Om hon har det bra! Om kvinnan uppskattar Tamar lika mycket som jag gjorde!
I Lidköping bor hon, så det är en bit bort.
Undrar om hon minns mig...
Men jag minns inte alls vad kvinnan hette. Och inte åker man heller och hälsar på hur som helst.. eller? Om jag ändå haft en mailadress.. eller kunnat hitta henne på facebook! XD
..
Finns ingen bättre katt!
..
 
Till top