The 100

Allmänt / Permalink / 0
Jag och orhan började titta på en ny serie igår. "The 100" hette den.
..
Nåja. Vi fastnade i storyn som jag typ tyckte var rätt intressant. Jorden dog i nå... Atom..nånting. (Hängde inte med där u början men ni hajar grejen)
Några människor lyckades fly upp i rymden och tänker återvända om 100 år. Den generation som lever då. För då borde jorden vara frisk. :P
..
Efter 97 år skickar de ner 100 "kriminella" ungdomar för att spara på syre. (Normalt dödar de alla kriminella.) för att se om jorden är frisk redan.
..
Så där har ni typ storyn. Jag gillar såna som handlar om överlevnad. Nya världar. Lite mystiskt. Spännande.
Men denna var så glättig. Så överdriven. 
..
..
Här kommer några exempel på denna nonchalans mot farorna på jorden. Med väldigt fritt återgivna repliker men typ så!
..
En kille får ett spjut i magen av nån okänd överlevande jordbo. Aaah vad gör vi liksom??
Ingen känner ju typ honom men en kille är hans bästis och pratar lite sorgset med en tjej om detta.
"Jag borde vara med och leta efter honom!"
"Öh, du tänker väl inte börja böla nu?"
"Haha näe klart jag inte gör. Tokig du är hihi!"
"Det går säkert bra!"
..
Ehm? Din bästis fick ett spjut i magen och är borta!!!! Och vad var den där tjejen för lyssnare va? Han kanske ville gråta men våga inte när hon var så taskig!
..
Nåja. De andra letar efter killen. Två av dem hittar en flod.
"Åååh vad skönt. Hoppa i!"
"Nej vi måste faktiskt hitta jasper! Han är ju spetsad!"
"Äh.. Du tänker för mycket på alla andra och för lite på dig! Bada lite nu!" 
"Åh nej, dra inte i mig. Åååh vad skönt. Ok jasper kan vänta!"
..
Han drog snabbt slutsatsen om att hon offrar sig själv för mycket för andra. Efter ett ganska brutalt exempel. Jag hade också oroat mig om en snubbe troligen dött.
..
En kille vill typ bli ledare där och alla följer honom utan att blinka?! Utom en tjej. Hon den allt för omtänksamma.
"Ta av dig armbandet!"
"Över min döda kropp!"
"Ja det är lätt ordnat. Jag har en pistol här!"
"Jasså minsann." (blir räddad av en annan snubbe och börjar genast prata om annat.)
..
Men trots detta eviga irritationsmoment måste jag få veta vad som händer. Och hoppas orhan och jag hinner se nå avsnitt ikväll.
Vi får se vars det bär. Har inte sett så långt än. Den kanske spårar ut helt och blir megapinsam. Känns lite då. XD
..
 
Till top