Lära sig att somna på egen hand

Allmänt / Sömn, barn / Permalink / 0
Idag fann jag Jesaja hängandes i handfatet... i armhålorna. 
Stark kille som inte ramla ner i soptunnan vilken var under honom. Haha...
 
Han har sovit kasst senaste nätterna. Inatt tänkte jag att jag tar tillbaka allt om nåt sorts ljus i tunneln. Det här blir aldrig bra.
Mitt projekt att han ska somna själver går fint. Men inte hjälper det under natten!!!
Bajs...
 
 
På kvällen sitter vi och gosar sedan går vi till vårt sovrum. Sjunger för honom och gungar lite. Lägger ner honom och klappar på rumpan tills han kommer till ro och slutar försöka resa sig.
Blir det mycket klagan tar jag upp och börjar om. Han får bli dåsig i min famn men han ska inte somna.
När han är lugn och pillar med Bobbo, vilket han börjat göra sen jag började med detta, slutar jag klappa.
Smyger sakta bak och sätter mig på min säng eller smyger ut.
 
Det går jättebra. Men försök orka göra det klockan tre på natten. När man försökt lägga ner honom för 75e gången tappar man tålamodet.
Ibland funkar det smidigt förstås. Men om typ Orhan går upp för att nån annan gråter är det kört. Jesaja får panik om någon går.
Man ska väl vara konsekvent för att nåt ska funka men det är ju lätt att skrocka om i teorin!!!
 
Jaja.. barn växer upp.
En dag får jag också sova
Till top