Somna om på egen hand

Allmänt / Permalink / 0
Ni kanske undrar hur det går med det där projektet att få Jesaja att somna i sin säng och eventuellt själv.
Tja du.
 
Han somnar själv. Men inte ensam!
Ja för helt plötsligt har han börjat somna sittandes i min famn på kvällarna. Så jag har knappt provat det mitt projekt gick ut på.
Läggdags säger jag. Välling, blöja, pyamas, tänder, bobbo och napp.
Sitter i mitt knä framför bollibompa. Pang!!! Tar seriöst inte många minuter.
 
Han har aldrig gjort det förr så jag hinner seriörst inte med. Vi brukar vagga lite bestämt då han inte velat sova! 
 
Han gör samma sak när han vaknar på natten. Napp och ligger och pillar på bobbo. Lappen på bobbo för att vara exakt. Ibland hör jag att det funkar.
Men ibland somnar han inte.
Jag klappar på rumpan.
hjälper inte. Han slutar grina ,om han gjorde det, men somnar inte.
 
 
 
 
Vet inte om mitt projekt leder någonstans eller ens gör nytta. Tydligen har han ju på egen hand lärt sig knepet. Eller har jag hjälpt till?
När han vaknar sådär ordentligt kan ju knappt jag söva honom. Han vill inte upp och leka. Han kan bara inte somna om ordentligt. Han ligger kvar och snurrar runt, runt, runt...
 
Tror jag ska prova lämna honom själv i sängen på kvällarna. utan gos i soffan!!! Om han nu somnar så fruktansvärt lätt och vet hur man gör. Det kanske går.
 
Vet inte om jag är glad över framgång eller besviken över att inget förändrats.
Är han redo för våningssängen med brorsorna?
 
Till top