Ett leende är allt som krävs

Allmänt / Permalink / 0
Fatta chocken när killen somnade utan skrik. Ja som nämnt tidigare har jag en skrikig son här hemma just nu. Allt som går emot hans vilja, bland annat att sova, utlöser ett oavbrutet skrik.
 
Men inte i natt. Och det var så skönt. Att gå ut från rummet som vänner. Inget dåligt samvete för att man blivit för arg. Ingen känsla av misslyckat föräldraskap. Ingen irritation över att han inte bara kan lyssna på mig.
Bara kärlek.
Han till och med log mot mig innan han slöt sina ögon.
 
Spontan fjällbild med de äldre pojkarna Ska skärpa mig med att fota. Lovar.
 
Särskilt då dagen också rätt bråkig. Mitt liv är lite bråkigt justjust nu. Dåligt med sömn och trots deluxe är en dålig kombo. Man vill ju bara vara vänner men... på kvällen sa båda pojkarna till mig flera gånger hur mycket de älskar mig. Så mycket att jag tröttnade och svarade lite lojt.
"Va älskar du inte mig?" Utbrast Natte förvånat
"Jo men det gör jag. Massor! Men nu har vi sagt det 32 gånger. Kan vi bara kramas nu och titta på barnprogram?"
 
Hallå liksom. Jag tror det finns nån lagstadgad gräns på hur många gånger man får säga jag älskar dig och förvänta sig ett lite entusiastiskt svar under en femminuters-period.
 
Ja men nu är jag mycket lycklig efter den smidiga läggningen och redo för en sugig natt med unge herr nattvaka.
Jag älskar ju faktiskt mina barn ändå. Och är mycket stolt mor till mina tre fantastiska pojkar!
Till top