Spända käkar

Allmänt / Permalink / 0
Tydligen pressar jag käkarna... eller nåt.
Varför har aldrig någon sagt det? Varför har ingen sagt åt mig att tänderna inte ska röra vi varandra när man är avslappnad. Att det kan leda till problem?
 
En tandläkare sa en gång åt mig att jag hade märken i tungan och frågade om jag brukade bita mig i kinden.
Ja.. sa jag.
Ja det är inte ovanligt sa han. 
Nähä?
 
Det är alltid störigt. Men värre i perioder. Då får jag blåsa upp kinderna innan jag stänger munnen för att inte bita mig i kinden eller tungan.
Det värker i tungan, knäpper i käken om jag gapar stort och gör ont i tänderna längst bak. Tycker inte om att borsta tänderna där då precis haha.. så obehagligt.
 
Nu har jag överbett delux också. Ja, jag vet att det är delux för tandläkarna brukar ha för vana att flämta till,oja sig, leta efter fel och brister och undra om jag överlever när de ser mig bita ihop.
 
Men ingen har någonsin sagt att det är onormalt att bita ihop sådär hela dagarna.
Hur ska man göra då? Om jag slappnar av så åker mina käkar ihop. Känns ohyggligt oavslappnat att ha munnen lite öppen?! Ska underkäken bara sladdra där?
Ellee har det inget med överbett att göra? Är det bara en enda stor stresskäke.
Har haft så sen... ja.. jag minns det ju först då läkaren påpekade min tunga. Måste nog varit slutet av gymnasiet. Tror till och med jag nämnde det i bloggen haha...
 
Kom och tänka på detta nu eftersom jag för första gången googlade detta då det just nu gör ont i munnen och har gjort ett tag. Ville få reda på nåt sätt att få bort det.
 
Och jag hittade några avslappningsövningar. Yey. Nu ska vi se detta överbettselände kan sluta bita ihop.
Till top