Kroppkakor

Allmänt / Permalink / 0
Jag har vaga minnen från att vi åt detta nån gång under tiden vi bodde i blekinge.
Jag var typ fyra-fem då.
 
Nah.. En sämre verision av palt vill jag med nnas det som. En konstig kryddad verision.
Om ni inte vet skillnaden är palt på rå potatis och kroppkakor på kokt och med lök och krydda. Största skillnaden sen varierar ju recepten hejvilt.
 
Idag gjorde jag egna haha.. Yey!
Man måste ju prova.
Gjorde dem tidigare idag innan jag for en sväng till Linda.
Barnen gjorde tummen upp. Alla utom Jesaja. Han verkade ogilla konsistensen för han liksom började äta fint. Sen plötsligt proppade munnen full. Sen spotta han ut allt och grina... Och ville inte smaka en bit till.
 
Nå. Ja själv tyckte som sist iag åt det. En sämre verusion av palt. Som gnocchi som ju inte heller är asgott.
Jag älskar inte kryddpeppar. Faktiskt. Det är en udda smak.
 
Men då var det gjort. Var i alla fall smidigare än palt haha. Smidigare deg. Nåt sorts plus i kanten.
Utan kryddpeppar kanske? Palt på kokt potatis. Det kanske är det ultimata?
 
Här får ni en osmaklig mobilbild. Detta är ju ingen matblogg! Då hade jag skurit dem perfekt mitt itu. Smält smör på som en vårflod. Vit bakgrund, perfekt ljus. Några rårörda lingon på och en lingonkvist som helt naturligt låg och skräpade helt perfekt på bordet vid tallriken! Ånga som steg upp i motljuset!
 
Ingen matblogg som sagt
Till top