Sjukskriva sig för sömnbrist?

Allmänt / Permalink / 0
Ja men hur går det hur går det. Den stora blöj och napputmaningen.
Ja allt med blöjor går fint. Nappar med, det var det som var den större utmaningen. För mig och Orhan.
Leka med nattsömnen är inget man gör med glädje precis.
 
Nå Gabriel var det då inga problem med. En tjorvig natt. Sen insåg han stolt att han var stor och klarade det. Klart!
Jesaja däremot fattar ju inget. Han använde ju typ nappen till att komma till ro på egen hand. Alltså om han vaknade på natten räckte det ofta att ge honom nappen men han behövde den inte för att somna egentligen. Så onödigt vi ens satte dit den. 
 
Så ja. Det krävs en del. Det krävs en del famn...
Igår sov han plötsligt hela natten och inatt vaknade han hela tiden och kunde bara somna om i min famn. 
Klockan tolv gav jag upp. Jag hade ju inte somnat än och det fick jag inte heller. Fick inte lägga ner honom. Han grät och tjorvade.
Så vi tittade tv istället. Och strax kom Natte och Gabriel och joina. Jag orkade inte bry mig.
 
Innan ett sov alla. Jesaja roade sig med att vakna för att få en kram typ varje halvtimme. Men då somna han typ om på tre röda i min famn
Halv sex var det morgon.
 
Men jag tror inte detta helt är nappens fel. Det fanns krångliga nätter innan också.
Alla barn ska väl inte sova gott. Gabriel var ett sånt där underbarn. XD
 
Innan åtta kom Orhan upp och sa åt mig att lägga mig. Kvart i nio väckte han mig och sa. Gå upp och kamma håret eller sjukskriv dig.
Satt i soffan en kvart och stirrade innan jag kammade håret och kom iväg. Vääääldigt otaggad. XD men man kan väl inte sjukskriva sig för sömnbrist heller haha
Har man skaffat barn får man skylla sig själv typ...
 
Jag överlever nog! Slutar ju fyra idag! Kaffet är dock slut här. Katastrof! :(
Till top