Sömnbrist och oförnuftig ilska

Allmänt / Permalink / 2
När jag blir väckt på natten och det krånglar väldigt byggs en ilska upp.
En känsla av orättvisa. Att det är synd om mig. Och alla andra är onda!
 
Ja då kan min spontana känsla vara att ja nu tänket jag minsann inte lägga mig igen!
Lika bra att vara uppe. Natten är ännu förstörd.
In your face dumma sovande barn och make.
 
 
 
Ja sen inser jag ju. Ja förnuftet brukar segra.
Ett sånt "straff" är ju som mest riktat mot mig! Den enda som lider av att jag inte sover de sista få timmarna som finns kvar att sova, det är jag!!!
 
När man vaknar på natten då blir man knäpp. Man tänker så konstigt och blir arg för småpotatis. Aggressiv och orättvis.
Typ som när Peter Jihde rasade över choklad i fruktdisken. Kan tänka mig att han hade sovit dåligt och vaknade med känslan att nu ska någon få!
 
(Ja allvarligt om den nyheten. Skrattar så jag gråter varje gång. Han kanske hade nån poäng men orden som användes. Rasade och "det lägsta!" tillsammans med bilden på honom. Ah nu skrattar jag igen!)
#1 - - Ulrika:

När jag såg nyheten om Jihde tänkte jag spontant på att dom brukar ha choklad på mensskyddshyllan. DET om något är väl i så fall helt vansinnigt?!
Lura det stackars hormonstinna kvinnfolket.. GÖR OM GÖR RÄTT!

Svar: Såg att många kommenterade just det. Har aldrig sett detta? Men fruktansvärt är det! Men vad säger du om gräddfil på chipshyllan då? Obehagligt!
Petra Gashi

#2 - - Anonym:

Ni är roliga ni!!! Men jag hittar inget kul som sagts av
Peter J....?

Svar: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/d3POo/peter-jihdes-ilska--mot-butikens-godisskamt
Kul vet jag inte. Han var arg över choklad. Jag skrattade åt de oproportionerliga ordavalen.
Petra Gashi

Till top