Tanka bilen

Allmänt / Permalink / 1
Tanka är något av det tråkigaste jag vet. Och nån sorts dold rädsla finns där också. Att jag inte riktigt vet vad jag pysslar med. Att jag ska göra fel. Att folk ska skratta åt mig.
Sist jag tankade ställde sig ett äldre par bakom mig och väntade. Väntade!!!!
Alla andra pumpar var lediga. Så det fanns ingen anledning.
Aaaah utglodd medan jag tankade. Typiskt stressig situation. Sånt jag ogillar.
 
Men det är precis lika trist när Orhan tankar.
Ett sånt tråkigt, segt, ovärt stop!!! Man ska någon stans och. Blööö...
Så det känns inte bättre om han gör det. Förutom att jag slipper den där rädslan.
 
Orhan är sådär duktig. Han tankar i god tid.
"Ja se där. Den här bensinen kommer inte räcka de 15 mil vi ska köra så vi tankar nu."
Suuuuuuuuck
 
 
Själv anser jag att man kör tills lampan lyser.
Det är en självklarhet. Och när lampan lyser har man några mil till. Så ingen panik. 
Jag vägrar köra en omväg för att tanka. Så till jobbet drar jag alltid ut på det in i det sista. Glömmer missar. För det finns ingen vettig väg förbi en mack. Ofta hamnar jag i sävar när lampan lyst både till och från jobbet. Ja när jag inser att det snart är kris.
 
Hör om folk som tankar redan vid halv tank av ren nervositet för att få motorstop. 
Alltså... Jag förstår det inte alls!!!
 
När tankar ni?
#1 - - Anna:

Måste tanka snart tänker jag. Sen glömmer jag det och att titta på mätaren. Så måste jag lägga in det i planen för nästa körning för att inte glömma.
Så nu vet du! Intressant, eller?

Till top