Barn och plast

Allmänt / Permalink / 0
Har tänkt på en sak. Man märker hur en ny, miljömedveten, generation växer fram.
Det märks sen vi tar betalt för påsar, typ ett år sen nu tror jag. Barnen nu blir ju matade med hur fel det är med plast. De pratar ju inte om annat på barnkanalen tex haha..
 
De som klagar över kostnaden är mest äldre. 50+ Fast inte alla. En del tycker det är bra. Det är oftast de äldre som har med sig egna påsar. De har de gjort i flera år. Men också tillhör de som klagar den äldre generation.
"Att man inte ska få nåt gratis längre!"
 
Medelålders och folk i min ålder säger inte mycket alls. Det är inga konstigheter att man tar betalt nu. Visste de inte det kanske de struntar i påsen men inga klagomål.
 
Barn. Haha barn.. 15 och yngre.
De vrålar nej om jag frågar deras föräldrar om påse. De skulle aldrig ta en.
De ojar och oroar sig över mängden papper jag slår runt blommor.
"Men hur ska det gå med regnskogarna?" 
 
Haha tycker det är coolt. Jag sket väli sånt när jag var liten. Tror det kommer förändras när barnen tar över. 
 
Jag förstår egentligen inte alls varför man skulle få påse gratis? Och att man blir så sur över att man måste vetala 2 kr om man nu verkligen måste ha en påse. Oj oj 2 kr. Haha
Det är ju inte gratis för butikerna att köpa in? Och så skönt att slippa 85 påsar när man shoppar i flera olika butiker.
Har inte märkt nåt på mina barn än. Vi pratar inte om det särskilt... 
 
 
Till top