Plötslig oro tar över

Allmänt / Permalink / 1
Idag drabbade jag plötsligt av den där skräcken. Ja det kommer med jämna mellanrum. Jag bara slås av ren förtvivlan över att JAG ska driva ett eget företag.
Det hände idag i vanlig ordning. På jobbet. Det går som en kall kår längs med ryggen, illamående. Det svartnar för ögonen. Känslan av att vilja fly fältet. Gömma mig. Krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet och fälla en liten tår.
Jag kan ju inte!!!! Vad har jag gjort!?!?!
 
Om några dagar kommer jag vara kaxig igen. Lita på det.
Konstigt ändå. Detta drar fram många känslor hos mig haha...
 
Och när man är på topp. Då stöter man på någon som känner sig manad att förklara för mig att det blir mycket jobb. 
"Verkligen roligt för dig Petra. Men har du tänkt på att det blir mycket jobb!?"
 
...
 
 
...
 
Så otroligt onödigt. Som om jag är helt blåögd och tror att jag ska jobba max 2 dagar i veckan i MIN butik som har öppet sex dagar.
Men genast kommer då skräcken igen och jag kommer aldrig på nåt bra svar att de till de där viktigpellarna som känner sig manade att berätta för mig om mängden arbete.
Idag var det ingen som påpekade det. Det var bara när jag sagt hej då till en kund som jag plötsligt blev rädd.
Jag kände mig plötsligt hemskt osäker på vad jag pysslade med. haha
 
 (Till alla er som nu kände sig träffade. "Oj, jag har nog påpekat mängden arbete. Hatar Petra mig!" Så kan jag lugna er med att nej jag hyser ingen agg. Troligen gillar jag dig! Jag skriver detta med en viss ironisk ton. Och en liten pekpinne om att man inte måååååste vara så negativ! Haha)
#1 - - Linda:

Vem har sagt att mycket jobb är negativt ?;) Hehe ! Mycket jobb med det man älskar är juh bara kul :D

Svar: Haha så kan man ju också se det.Och jag tycker det ska bli kul. Ser fram emot allt som har med företaget att göra! Men klart en liten oro över brist på tid med familjen finns. Och det ska alla påminna om i tid och otid. 😜
Petra Gashi

Till top