Tråkigt att spara

Allmänt / Permalink / 0
Vi har sparat som tokar på sistone. Ja eftersom jag ska starta eget och vi dessutom ska flytta. Mycket på en gång. Det behövs mycket pengar och vi vet ju inte riktigt vad vi får för inkomst när Orhan inte har nåt jobb än och jag lever... på hoppet om att folk vill handla av mig haha
 
Blir imponerad av hur mycket man kan spara när man verkligen vill. När man har ett mål. Vad använde vi pengarna till innan egentligen? Varför var det så svårt att spara? Vi har drömt om hus men flyktiga hustankar har tydligen inte varit nog.
 
 
 
Och idag kände jag mig hemskt trött på sparandet. Vill göra nåt kuuuuul!!! 
Kände mest för att gå på dejt med Orhan. Hotell, god mat... bara glida runt och lyxa till det.
Åka på nån liten resa eller utflykt hela familjen vore skoj också. Boka in en utlandsresa.
Ja ett avbrott i vardagen. 
Eller att bara köpa något... vi har bara köpt det absolut nödvändigaste senaste månaderna.
 
Drömma går ju. Blir inget med det nu. På ett braaa tag.
Haha. Ska bli kul när allt sätter igång. Företaget. Då har jag inte tid att tänka på avbrott i vardagen.
Oh jag är så förväntansfull på detta. Fattar inte att min dröm gått i uppfyllelse. Så taggad!
 
Får fylla sommaren med billiga utflykter. Dessutom kommer svärföräldrarna på besök och det kan ju bli trevligt. Sist de hälsade på var när jag fyllde 22.. haha evigheter sen.
Kan ju försöka få till nån enkel dejt med Orhan också. Man måste ju inte bo på hotell och äta på restaurang. Man kan fika i trädgården.
Till top