Chef eller anställd!

Allmänt / Permalink / 0
Skillnad mellan att vara anställd och chef!
 
Har ju bara jobbat två dagar så har väl inte så mycket att yttra mig om saken. Men en sak har jag tänkt på särskilt.
Blommorna!
 
Det är mina beställda varor. Mina. Jag har valt ut och plötsligt känner man sig typ stolt. Jag vill vårda dem. Här ska säljas. Och jag känner sig så lycklig när något jag köpt in är fint! Jag känner mig nöjd över att kunna erbjuda kunderna något fint till ett bra pris. Jamen stolt! Tänk att jag får sälja detta!
 
Som elefantöronen. Alltså jag grät nästan en liten glädjens tår när jag fick dem av grossisten. Åh, ska jag få sälja så fina .. 
 
Jag har också fått lite känslan av kvalitet. Inget som rört mig förut men nu ser jag ju. Det finns plantor och så finns det plantor.
Sen om kunder ser eller bryr sig. Det tvivlar jag på! Så vet egentligen inte om man tjänar på att hålla på och sälja fina saker som kanske kostar en tia mer...
 
Gick bättre idag. Fortfarande rätt lugnt men bättre!
Fick leverans också så nu är butiken full. (Eller jag skulle kunna ha mer men det får vänta tills hösten!) Inser kanske att jag har dåligt med blommande växter. Haha.. Men jag.. älskar gröna växter. Kan... Inte... Motstå!
Hm ja, bakläxa till nästa gång! En liten orkidé dödar inte!
 
 
Min utförsäljning flyter på. Känns inte så men det har minskat med 2-3 lådor på lagret! Gött!
 
Klurar på hur jag ska locka in folk för att köpa snitt buketter av mig i morgon. Har sålt dåligt med snitt.
Ställa någon billig bukett på gatan kanske. 
Hm... Pangerbjudande på Instagram?
 
Älskar mitt jobb so far! 
Till top