Delad smak

Allmänt / Permalink / 0
Igår var det stendött. Alltså verkligen sämsta någonsin  Hade ändå att göra för jag hann inte förbereda nåt av begravningarna på Torsdag.
Kände mig lite nere.
 
Så var jätteskönt med en bra dag idag. Ja dels att jag precis hann göra alla begravningsarbeten och bud och kände mig nöjd med allt. La ner sista handrosen precis klockan sex!
Och att det kom mycket folk så det var bra förförsäljning idag. Kompenserar för gårdagen antar jag. 
 
 
Men främst var det kul med en kvinna som berömde min stil.
"Åh kommer du fortsätta ha såna här mörka krukor!" Sa hon exhalterat.
Hon nämnde zetas trädgård. Vilken jag erkände var en av butikerna jag inspirerats av. Så fint där.
Hon tyckte det var så tråkigt att en sådan butik saknats i Mariestad och hoppades att jag nu kunde ordentligt ta fram den här stilen och att det skulle gå bra för mig.
Mörka krukor, det naturliga, de väderbitna ruffiga och spännande snittblommor. 
Det fanns enligt henne fler än hon som saknat det i stan. Haha
 
Sedan såg jag henne gå förbi utanför igen med en väninna och tipsa om butiken. (Fin reklam där!) Hoppas hon pratar med många.
 
Kul med uppmuntrande ord. Inte första gången hellerT, om just stilen. Tror jag är nåt på spåren. Och det är skönt att få höra det. Särskilt efter gårdagen. Jag vet, tisdagar är som de är! Men tycker det gått lite sämre nu sen formex. (Förutom alla bud och begravningar!)
 
Känner mig lite taggad nu på att leta upp de där typerna i mariestad som delar min smak.
Och längtar efter första leverans från formex.
Till top