Lite tid

Allmänt / Permalink / 0
Alltid innan jag ska till jobbet känner jag mig lugn. Jag ska ju bara göra den saken. Lugn dag. Mycket tid till pyssel.
 
Men väl där löper min hjärna amok.
Alltså det känns alltid som jag har för lite tid men jag tror det bara handlar om att jag är ensam och inte har någon att dela uppgifterna, tankarna, priblemen med.
 
En vanlig dag.
Tre bud idag bara . Fint. Blir nog en lugn dag. Jag gör dem och sen lite färdiga buketter.
-Det kommer massa folk på morgonen som ska ha buketter. What. Jag har inte hunnit göra några än. 
-skrivaren ballar ur 
-det kommer ett till bud.
-får fortfarande inte igång skrivaren.
-upptäcker att vattenhinken i kylen är full. Måste tömma.
-Men skriv ut då dumma skrivare.
-vore skönt att få iväg buden alltså. Ska ringa och se om de är hemma.
-buketter var det.
-men juste. Jag har ju inte prismärkt och ställt ut de nya hibiskusarna.
-"Har du inga fler färdiga planteringar?!"
-juste planteringar var det. Först buketter sen..
-Oj kanske ska äta lunch.
-Instagramma. Jag måste instagramma nånting! Folk sitter med mobilen nu vid lunch. Aaah...
-börjar bli stökigt här. Pinsamt.
-oj ett till bud.
-skylt till hibiskusarna. Men vad ska de kosta nu då? Vart är följsedeln?
-varför skriver inte skrivarn ut nu då.
-gula rosor. Jag har inga gula rosor!
 
Osv osv...
 
Men det är kul också. Hellre så än att stå och glo i väggen och inte komma på vad man ska göra för att det är så lugnt.
Till top