Kransarnas tid

Allmänt / Permalink / 0
Vilken dag!!!!
 
Idag hade jag nog gärna varit minst två personal. Visst hade ju praktikanten en stund som tog sin sista dag idag. Så fick lite hjälp med kransar.
Men nån som kunde ta butiken en stund så jag bara fick sitta lite. Så fort det var lugnt fick jag ju bara mata på med mer kransar.
Sista timmen gav jag upp och städade istället. Musten tog slut. Kom några och frågade om bristen och jag ursäktade och sa att de fick ta vad som fanns eller beställa. Att jag hade bundit hela dagen.
 
 
Alltså hela veckan har ju varit som en enda brist på kransar. Men då har jag lärt mig det. Förbered veckan innan. Många!!!! Hade nog kunnat sälja ännu mer om jag hade haft ett bättre utbud. Flera kunder har ju kommit och gått för att just de önskade inte fanns precis då.
Mina händer svider idag. De gör ont. Barr och ståltråd.
 
Där jag jobbade förut hade vi kanske nån krans för skojs skull. Om någon av oss hade lite att göra.
Och nå mer efterfrågades inte. Vi sålde knappt de få vi gjorde. Så jag hade ingen aning om att det fanns en sån efterfrågan. 
 
Tjänade bra idag i alla fall. Och i morgon är en ny dag. Ingen aning om vad som väntar.
Mer kransar antar jag i alla fall. Har ju slut... Haha
Känns ju som det borde lugna ner sig efter första advent i alla fall.
Till top