Uppmuntrande dag

Allmänt / Permalink / 1
Idag var en bra dag. Den bara kändes bra...
 
Det gick totalt smärtfritt att lämna alla barnen! Jesaja rusade in som vanligt och började leka med kompisarna. Natael försvann i vanlig ordning utan att jag fick säga hej då. Så jag fick leta upp honom och då hade han redan börjat pyssla en stjärna.
När jag lämnade Gabriel kom en polare fram och förklarade för mig att de lekte Törnrosa och Gabriel skuttade glatt in i den leken.
 
Sålde inget särskilt bra på jobbet. Inget ovanligt för Tisdagar haha. Jag var dessutom hemskt trött och höll på att somna på soffan på personalrummet. haha
Men det kom så mycket trevligt folk idag. Uppmuntrande människor. Min favorittant! (Alltså vissa kunder blir man glad bara av att se.) 
En kvinna bara öppnade dörren för att ropa in att jag skyltat fint. Alltså jag blev livrädd när hon plötsligt ropade till. Men också glad över folk som tar sig tid att bara ge en komplimang utan att egentligen komma in.
En person frågade vad jag skulle ha för en dekoration i skylten. För den var ju sååå snygg. (Andra personen som frågar. Men jag har ju inte precis gjort den säljarvänlig. Mer som inspiration. De får hjärtsnurp när jag räknar ut priset haha)
En kvinna sprang på mina kransar och sa att hon sällan hittade kransar som man ville köpa. 
Osv osv.. 
 
 
Vissa dagar verkar det finnas hur mycket gnäll som helst men idag var det bara uppmuntran! Mycket uppmuntran!
 
Fick dessutom förfrågan om att ta emot en som behövde arbetsträna. Vet inte om det är något som gjorde dagen till en bra dag men. Känner lite både och över den saken. Det kan ju vara jättebra. Trevligt med sällskap. Bra att ha någon mer i butiken så jag kan köra bud på dagen någon gång. Skönt med hjälp när det är hektiskt.
Men jag är väl ingen chef heller? Det har jag noll erfarenhet av. En praktikant som står och väntar på mina order är en sak. Men någon som ska jobba självständigt. 
Särskilt när arbetsförmedlingskvinnan började tala om månader och år och ökad tid... iiiih. Va. Anställer jag någon nu?
 
Nå.. Glöm det sista. Det hör till spännande förändring inte uppmuntran och positiv dag.
Hälften av alla julklappar kom idag också. Har slått in dem. Det känns också gott i hjärtat. Ser fram emot julen och att ge barnen julklappar! Det är mys!
 
#1 - - Anna:

En arbetstränare är en praktikant som behöver öva utan press o stress för att antingen se om florist är grejen eller för att se om personen överhuvudtaget kan komma igång att arbeta igen. Som jag gjorde i skolan första tiden "hur ska jobbet vara utformat för att jag ska klara av det igen, om..."

Till top