En enda lång sjukdom

Allmänt / Barnfamilj, Förkyld / Permalink / 0
Åh mitt ansikte sprängs. Ja när jag trodde jag höll på att bli frisk tog jag fel. Har blivit jättetäppt helt plötsligt och med världen bihålesmocka
Skönt att det inte var nån längre arbetsvecka denna vecka i alla fall. Två dagar hahah! Så det kunde jag härda. Vill inte vara borta mer från jobbet. Så sugigt. 
Så fort något låg på golvet och jag tvingades luta mig framåt grinade jag illa. Usch och blä. Och tycker jag låter så knäpp med världens täpptaste näsa. Inget hjälper längre. 
 
Men nu är mina två dagar avklarade och jag tar helg. (Ska hoppa in och jobba söndagen bara) Hoppas på att mirakulöst bli helt frisk och glad inatt för till helgen kommer kusinerna! Ska bli roligt att träffa dem! Vi tar det med jämna mellanrum... långa mellanrum! haha
Jag ska bjuda på Daal och chapati. Hö.. har pratat om denna daal. Ställer krav på mig själv känner jag. Får inte misslyckas!
 
Ja det bli en mysig helg. Har i morgon på mig att bli frisk. Barnen börjar bli bättre. Så skönt. eller tja... Jesaja går runt och gråter helt oförklarligt. Vet inte vad som är fel!? Trött på att vara förkyld?
Men de andra två var på förskolan idag. Och smittar ner andra barn med sina sista nysningar.
Ska bli skönt att få detta ur världen. Och vänta in nästa förkylning. Hallå liksom! Februari har knappt börjat än. Så anar att detta bara är början! 
 
 
En soptunna och handlingskorg.
Till top