Florister i USA?

Allmänt / florist, serie, the arrangement / Permalink / 0
Yeeey ett floristiskt tv-program. Typ masterchef men florist istället om ni fattar.
Har alltid undrat varför det inte finns ett sådant program. Tycker det borde fungera. Vem gillar inte att se blommor liksom. Och så nu äntligen på netflix. Lycka.
Var så taggad. Gjorde mig en kopp te och myste ner mig framför datorn.
 
Och så är det bajs...
Ja till att börja med är det amerikanskt. aaaaah. Deras program är alltid så dramatiska och det enda de gör är att gräla på varandra. Bygga upp gräl. Mana till gräl.
 
Jag har alltid haft nån sorts uppfattning om att de inte gör fina binderier i USA (när man ser buketter i typ amerikanske filmer!) men jag är inte den som är den. Jag har också fått höra att de är rätt högt rankade i tävlingar! :)
Men i det här programmet är det verkligen bajs!!!
Allt de gör är att sätta blommor tätt bredvid varandra. Uppgifterna i tävlingen tvingar dem typ att sätta blommor tätt. 
Fastlimmade, korta stjälkar. 
Ser inget floristiskt!? Vem som helst kan ju göra det!? Krävs ingen tanke eller erfarenhet. Bara man har lite koll på.. ehm färger?
Och så får de typ 5 minuter på sig så klart det inte blir nåt speciellt.
 
Nån uppgift var att göra en handbunden bukett på en halvtimme. Men ok. Då kan det väl bli nåt kul tänkte jag.
NÄ för då när de äntligen kan använda långa blommor göra alla tighta buketter. Typ sätta ihop 20 anthurium i en hög.
Ser ut som en... hög och den högen kommer ju kosta multum. Anthurium är inte billigt. XD
 
Och när man inte tror att det kan bli sämre. Då får alla en säckatör och får klippa sönder varandras arrangemang innan bedömning. 
Vaaaaarför? För att de ska bråka lite mer?
 
 
Kan inte ett "vettigt" land göra ett sånt här program? (Förlåt mig alla amerikanare!)
Nä.. ska inte döma redan. Detta är bara andra avsnittet. Det kanske växer. Vi får se.. vi får se!
Till top