Semlor och rosor

Allmänt / Barnfamilj, Rosor, Semla / Permalink / 0
Dagen började bra med att jag vaknade tre! Ja för då kom Jesaja upp och snurrade runt i vår säng. Tillslut gick jag med han till hans säng istället. Men han snurrade lika mycket där.
När han väl somnat kunde inte jag somna om för jag kom ju på så mycket bra saker att tänka på.
Nå.. en kort natt är också en natt. Men jag är trött. Sannerligen!
 
Bladade och tog bort taggar på röda rosor hela dagen på jobbet idag. Ja det finns inga gränser för hur mycket röda rosor som ska köpas in. Och dyra är de. (Billigaste hos oss tror jag! hehe)
Aaah så tråkigt det är att snitta och nu fick jag inte ens nöjet att traska bort till kylen med dem. Jag bara matade. Visst. Har väl snittat blommor hela dagen förr...  Dagen var bara fyra timmar idag men samma blomma... exakt samma blomma och moment. Så stelt. 
En och annan kunde förstås. Ganska många kunder. Och alla skulle ha en tulpanbunt med nåt litet i. 
"Blåbärsris kanske?" föreslog jag på autopilot. Jag har gjort några blåbärsris-tulpanbuketter idag alltså med andra ord.
Lyckades skära ett rejält sår i handen också. Typiskt irriterande. Tror jag använder plåster mest av alla på jobbet.
 
Efter en sån arbetsdag behövde jag en semla.
Verkligen!
Hade bakat på morgonen och bett Orhan grädda dem när jag åkte till jobbet. Jag hann inte!
När jag kom hem möttes jag av alldeles platta. Alltså seriöst. Såg ut som om nån satt sig på dem!!!
Seriöst. Jag kan inte baka!
Men saftiga var de. Smaskigt!!
Vackra bakverk är överskattat.
 
Hemgjord mandelmassa på det. (Såklart)
Orhan vräkte i sig två på tre minuter eftersom han ville se fotboll. (Typiskt när jag försöker ordna mysfika.)
Till skillnad mot tidigare år åt barnen med aptit nu också. Jesaja åt nästan upp en hel. Jag är djupt imponerad.
 
Ja ni ser ju här på bilden hur snabbt han äter.
Anti-mysfika-mannen! 
 
Älskar sista bilden. Linslusen Jesaja! <3. Han får seriöst inte växa upp. Han är ett sånt litet troll!
Uppmärksamma också mitt plåster i handflatan. Ja n får lov att tycka synd om mig. Floristyrket är ett hårt jobb. Det är ett som är säkert! Mycket blod!
Till top