Taggar

Allmänt / Rosor / Permalink / 0
Jag är en riktig mes och klant. Jag skär mig ideligen och det känns som om det bara är jag på jobbet som hela tiden säger. "Oh, aoch, fff, oj!" för minsta lilla tagg i handen.
Tejprullen är min värsta fiende. Så mycket blod den har orsakat mig. Har fått ropa in förstärkning och slänga mig in i personalrummet för att inte bloda ner hela kundens paket som jag då hållt på och slå in!
Men åter till taggarna...
 
"Jaha ja! Av vilken anledning gör man sådär då?" sa mannen när han tittade på medan jag skar bort taggarna på rosorna. Märktes att han ville lära sig ett och annat här. Visa sitt intresse av skötsel av snittblommor.
"För att det inte ska göra så fruktansvärt ont när jag binder buketten!"
"Åh.. jaha.. ja juste. ja! Så enkelt var det bara! Jag tänkte.. att ja.. kanske det var bra på nåt sätt.. hrm"
 
Vissa rossorter borde förbjudas. Just nu har vi en galen sort. Föreställ er en taggig ros och sen dubblerar ni mängden taggar tre gånger. Typ så.
 
Minns för länge sen stod en kvinna med typ fyra barn och tittade på medan jag band buketter.
"Åååh håller du i den taggiga rosen!" sa barnen uppenbart imponerad. Då knep jag handen lite hårdare kring buketten. Känslan när det står en hel hop med ungar runt om en och gapar liksom. Det är grejer det!
"Jorå. Det ingår när man är florist!" (Detta var inte alls en lika taggig sort som de oranga. Den är sjuk som sagt En tagg här och där kan jag väl härda!)
Barnen tittade en stund till.
"Åh vad fint! Jag vill också bli florist!" sa en av dem
"DU, Då måste du hålla i taggar! Fattar du det!" sa den andra varnande.
 
Hårt jobb florist som sagt. Hårt jobb.
 
 
Till top