Glassmaskin

Allmänt / Glassmaskin / Permalink / 2
Idag provade vi den glassmaskin orhan fick i födelsedagspresent av Knutsson. Och vi bjöd in just knutsson på glassmaskinsinvigningen.
 
Dock missbedömde vi hur länge den (maskinen alltså) skulle ha behövt vara i frysen innan så... det blev lite väl såsigt haha... för det blev också för lite tid i frysen.
 
Vi frossade i toppings till. Frukt godis choklad, kex... som det är på såna där glassbarer där man i slutet får en chock över hur dyrt det blivit. Och hur mycket man tagit. Jag brukar inte orka.
Det är deras lömska stora skålar som lurar en.
 
Ska absolut prova igen och då sätta igång i tid så det blir bra.
Och experimentera med smaker!!!
Har ju som sett nåt dessertprogram och då tyckte jag det såg så kul ut med glassmaskin. Gillar ju att göra fina middagar.
Ja även om presenten var till Orhan lär nog jag använda den mer.
 
Helt malplacerat får ni en bild på mig. För jag tog ju aldrig nån bild på kalaset. Haha men bilden är från idag i alla fall. När vi i umeå köpte alla grejer.
#1 - - Anna:

Den här bilden påminner mig om hur perfekt kombination jag o Chriss var, egentligen... ;)

Svar: Rätt sätt att se på det hela. Haha
Petra Gashi

#2 - - Linda:

Tack för en super mysig kväll 😍

Till top