Inte alls lik mamma och pappa!

Allmänt / 30, Födelsedag / Permalink / 1
Snart 27... 30 närmar sig med stormsteg och jag börjar känna mig gammal. Till siffran alltså.
Hade nån sorts föreställning om hur man skulle vara vid 30 och jag har ju precis slutat vara en fnittrig tonåring som oroar mig för vad andra ska tycka. Eller rättare sagt. Det var max 10 år sen jag lärde mig cykla med pappa som ideligen slätppte taget så jag for in i busken.
 
Jag är inte alls som en 30-åring. Inte alls nära! Jag är ju liten.
Det är ett under att jag kan sköta ett hem, jobba, betala räkningar och ha tre barn!!!
 
Jag minns när päronen blev 30. Mest pappa kanske eftersom hans familj överaskade honom. Det var tokigt och inte nåt som hände varje dag precis.
Har svaga bilder från några av mammas födelsedagar vid den tiden men vet inte vad det var hon fyllde vid de tillfällena. Grön tårta? Inspelad födelsedagslåt vi smög igång på morgonen? 
 
Spanar på Orhan som gör smörgåstårta hehe...
 
Ja men det jag menar är att de var ju mogna då. Det minns jag med bestämdhet. 
De hade koll på ett och annat, var tråkiga vuxna och stora. Framförallt stora. Långa... de mindes knappt sin barndom. Så avlägset. Pappa berättade om Elvis Presley (?) och mamma steppade runt på suddiga, korniga videofilmer i fjällen.
Ja inte var de som jag är nu i alla fall. Min barndom är inte avlägsen och konstig.
 
(Inte kommer mina barn fnittra om jag berättar om Aqua och cd-spelare, vhs som blev brusigare.. och brusigare!)
 
Det kan inte vara sant och riktigt att jag blir 30 om 3 år!!! Sjukt!!! Hör ni hur gammalt 27 låter.
När man var liten fyllde man aldrig år. Nu fyller man ideligen år. Jag fyllde 25 typ förra veckan.
Det går snabbt. I morgon fyller jag 30. Helt klart. Ska önska mig 30 red Naomi rosor då. Klass
#1 - - Linda:

Asså precis exakt så känner jag med 😂 När man är 30 är man juh mega vuxen! Ska ha fast jobb,hus, mogen bil, barn osv. Super vuxen liksom ...;) Blir typ stressad när jg tänker på att jag strax blir 30 xD Vi har tre år på oss o bli mega vuxna ;)

Svar: Ja, jag saknar ju bara ett hus där på din lista. fast svårt att fixa det när Orhan inte har ett jobb. XDMen känner mig inte vuxen-vuxen!
Undrar ibland om mina barn ser på mig på samma mossiga sätt som jag såg på mina päron. :P
Petra Gashi

Till top