Snögrottor och snöflingor i ögonbrynen

Allmänt / Permalink / 1
 
Äntligen tog jag mig ut.. med större delen av barnaskaran. Visda hade plötsligt somnat.
Inte ultimata snögrottesnön. Lite smulig för min smak. De har inte varit så mycket kallt. Så jag som väger som en sån där vuxen klump sjönk ju ideligen ner till låren.
Försökte få Natael att hoppa ner där. (Min skadeglada mammasida som såg fram emot att se Natte sjunka ner i djupsnön. Haha hans chockade min och jag skulle få mig ett gott skratt.)
Tji fick jag. Pojken stod på snön.
 
Jesaja stod hela tiden och vrålade bredvid om att detta var löjligt. Tramsigt! Gräva i snö vuxna människa. Det är inte kul!!! Ska vi stå här hela dagen! Jag kommer ju ingenstans!!! Ser inte du mamma att snön är en meter djup och mina ben är ca 3 dm långa???
Det var kul att krypa i tunneln en stund tills han fick en snöflinga i ögonbrynet. (Ni ser minen på översta bilden)
Hemska saker.
 
Måste ut mer. Men vi behövde köpa en grej och nu är det mörkt. Natte var besviken.
Ser fram emot soligare snödagar till våren.
#1 - - Anna:

Härligt, skönisar!!

Till top