Promenader..

Allmänt / Permalink / 0
Sommarn levererar verkligen. Allt utom regn. Mina axlar är förevigt svedande.
Vi har hunnit besöka alla badstränder här omkring nu! haha.. överdrivet talat, vi har inte badat så mycket. 
 
Jag har dock inte badat något ordentligt. Tagit några simtag. Känner aldrig riktigt att det går. Jag och Orhan pratade om just det idag att man blir låst där vid stranden. Man får inte med nån av barnen ut och det är lite nervöst att sitta ensam med tre barn då de gärna drar åt varsitt håll. Om en av oss skulle få simma ut själv en stund alltså.
Saknar lite att bada lite. Fritt! Simma runt själv en stund. Inte stå med vatten upp till knävecken och bränna axlarna. Eller jag spenderar mest dagarna på stranden med att gräva med barnen. Slott och gropar. Orhan undrar varför jag gräver så mycket. Ehm.. det är ju det man gör på en strand!
Men det kommer en tid för långa självständiga simturer.
 
Inga bilder idag men en gammal från rätt sjö i alla fall! haha. Snygg man och snygg katt. (Om ni ser den sistnämnda!)
 
Idag var vi på ekudden, så var den badplatsen avklarad också.
Vi promenerade dit eftersom vi har körförbud på bilen. Haha eget körförbud alltså. För att spara slantar. Ja nu räknas alla slantar! Vi har varit väldigt duktig på att spara senaste halvåret måste jag säga. När man väl verkligen MÅSTE spara. Då finns det pengar. Sparar man lite flyktigt till ett obestämt mål. Då blir inget sparat. haha
Det är inte dumt heller att låta bilen stå. Bra för kroppen! Tog 40 minuter typ till stranden med våran hemska barnvagn med punktering på ett däck! Med eller utan ett barn på axlarna. haha... 
"När man bor i stan så promenerar man!" säger jag till barnen när de undrar varför vi aldrig tar bilen haha...
En sån promenad skulle man ta varje dag. Orhan började dessutom dagen med en 8 km lång prommis. Idag var starten för hans nya liv. 
Till top