Tårtmakeri

Allmänt / Permalink / 1
Natael har pratat om sin tårtas utseende sen Gabriels födelsedag.
En kanin som håller två jordgubbar.
Tänkte att det kanske gick att göra med ricecrisp.
Men jag glömde köpa det så sket i det. Det fick bli en liten kanin i sockermassa bara.
 
Haha.. jag kan inte göra kaniner. Kan inte modellera. Jag har inte det tålamodet. Det ska gå snabbt!!!
Försökte måla dit nå ögon.  Färgen rann. Gjorde tre huvuden sen gav jag upp!
Haha den är så ful.
Gjorde några snabba enkla blommor istället och sket i kaninen. Den får vara som den är. 
 
När Jesaja fyller år tänker jag göra nåt utan sockermassa! Det är verkligen inte min grej. Kan inte barnen önska sig jordgubbstårtor med jordgubbar på!!!
 
Kaninen ser ut som den har en monokel. Tänker att jag sätter jordgubbar i dens armar sen. På nåt sätt. Ja den kan ju inte hålla jordgubbarna i händerna som Natte tänkte. 
Lite besservissig på nåt sätt. Haha.
Men av erfarenhet tror jag han blir nöjd. Brukar inte vara så höga krav på konstnärligheten.
 
Idag ska jag baka tårtan. Hoppas botten blir ok. A  tradition brukar jag misslyckas med tårtbottnar i mina svärföräldrars närvaro. Haha. Fast nu är jag ju på hemmaplan.
Lakrits och jordgubb var önskemålet. Så tror jag gör nån lemoncurd, salmiakmousse och jordgubbar. Tror det kan bli ok. Citron och lakrits är ju en match made in heaven så att säga... 
#1 - - Pia:

Fina blommor Petra! Och smakkombinationen lät ju toppen :) Vilka kreativa tårtor du gör!

Svar: Tack du! Haha.. barnens önskemål blandat med mitt intresse av smaker. 😁
Petra Gashi

Till top